29 Ağustos 2013 Perşembe

İstiklal yolunda Dağ maratonu koşmak

24/08/2014 
İlk sene ilk heyecan
Şerife bacı dağ maratonu


              Yarış için şehre Cuma sabahı ulaştım konaklama işlerimi hallettikten sonra kayıt masasına geldim.
fotoğraf: Serap bildik

 Tüm malzemeleri eksiksiz olarak gösterdikten sonra numaramı teslim alıp oradan ayrıldım.
Yarış için daha vakit varken şehri gezmek güzel olacaktı.



Yarıştan bir gün önce ikram edilen makarna partisi yerine Siyez bulguru yemek için tekrar geri döndüm tadı da gayet güzeldi :)
 
 
           


http://gunluk.annemmutfakta.tv/siyez-bugdayi-kastamonu-ihsangazi.annemmutfakta


        Yarış sabahı her şey yolunda tüm hazırlıkları tamamlamış bir şekilde startta yerimizi aldık.Herkes heyecanlı yeni bir rotada koşacağı için çok mutluydu.







                 Fotoğraf: Serap bildik                                    

      Saat 09:00'da 100Km ve 42 Km için start verildi, ilk km'leri Aysen ve Bahadır ile şehrin içinde koşmaya  başladık.

5km kadar şaşkın bakışlar içinde polis kontrolü ile koştuk tüm kavşaklar kesilmiş cadde tamamen yarışçılara ayrılmıştı.

ilk defa bekleyen araçların içinden bir tepki gösterilmemesine tanık oldum, hatta arabaların içinden alkışlayanlar bile vardı.

Bir yandan çevreyi tanımaya çalışıyor bir yandan da yavaş yavaş şehirden uzaklaşmaya başlıyorduk. Bir süre sonra Aysen ve Bahadır 100k koşacakları için onlara başarılar dileyip tempomu biraz arttırmaya başladım.

                                                        
                   100Km'ciler 

Her yarış ayrı bir tecrübe olduğundan su almayı asla ihmal etmemeye çalışıyor kendime sürekli telkinlerde bulunup Sevgili Alper dalkılıç arkadaşımın dediği gibi 5 ila 10 dakikada bir 2 yudum alıyordum.
ilk kontrol masasında 14KN'sına sorunsuz bir şekilde ulaştım.1 adet jel alıp, masadaki yiyecekler ile fazla muhatap olmadan sadece su mataramı doldurup yanımda bulunan izotonik tozu karıştırarak ve tempomu bozmadan  tek başına koşmaya devam ettim.

 
       Yokuşu çıkarken önümdeki 100km'ciler 


saatler ilerledikçe mevsim itibari ile hava daha  ısınmaya başlamıştı yanlarından  geçtiğim 100k koşucularının ne kadar zorlanacağını düşünmeden kendimi alamadım.



25KN'sına gelmiştim artık burada da fazla oyalanmama gerek yoktu. 2. jelimi hemen alıp ve sadece bir dilim peynir yiyerek  su mataramı tekrar doldurup bu sefer de magnezyum karıştırdıktan sonra oradan çabucak ayrıldım.

Arazi koşmak için harikaydı % kaçı  asfalt % kaçı toprak hesaplayamadım ama yarı yarıya diyebilirim,bu yüzden önümüzdeki sene gelecekler için seçimini arazi olarak değil de daha çok uzun mesafe ayakkabısı olarak seçebilirler.Çünkü zemine tutunacak ayakkabıya ihtiyacınız olmayacak.

                                                                                 Seydiler köyü girişi

Seydiler köyü girişinde bulunan  32KN'sına uğramadan hızlıca geçtim.Köyün içinden geçerken henüz buna hazır olmadıkları belliydi kimsenin  nelerin olup bittiğinden haberi bile yoktu tek başıma sessiz bir şekilde koştum.
Köyün çıkışında ana yola ulaştım şunu belirtmeden geçemiycem  jandarmanın verdiği destek inanılmazdı her sapakta neredeyse sizinleydiler, gerektiğinde bile trafiği kesip sizi yönlendirdiler.
Kimsenin olmadığı arazide hep onlar vardı soldan veya sağdan gideceksiniz diye uyardılar.

                                                                  


                Güzergah boyunca mevcut tabelalar 
    
Rotada işaretlemeler harika yapılmış ayrıca İstiklal yolu olması sebebi ile askeriye tarafından  kırmızı-beyaz metal kazıklar ve tabelalar mevcuttu.
Kaybolmadan ve hiç bir aksilik yaşamadan finişe ulaşmak mutluluk vericiydi...
 
 
                      
 Akılda kalanlar: Tüm hazırlıklar eksiksiz yapılmış kontrol masaları çok iyi konumlandırılmış, beslenme için her şey fazlası ile Sunulmuştu.Emeği geçen herkese özlellikle bu yarışın hazırlanmasını ve gerçekleşmesini sağlayan Haluk Akalın'a  çok teşekkür ederim. İnanıyorum ki 2014 senesinde daha fazla katılımcının olacağına hiç kuşkum yok...
 
 
finiş. 
  Fotoğraf: Serap bildik


                Fotoğraf: Serap bildik 


 
yükseklik kazanımı 740mt
mesafe 40.500 ölçtüm
süre 4:05
 
detaylar için
 
http://www.istiklalyoluultra.com/
 
 
 
 
 
 
 








2 yorum:

  1. yokus asagi inmissin be galip :) tebrik ederim

    YanıtlaSil
  2. valla nasıl koşuyorsunuz şaştım kaldım..

    blogları koşanları incelerden bu siteye denk geldim..
    blog yazan ve belli bir amaç için blog yazan herkes benim için çok değerlidir.
    Kendi blogumda FARKLI etkinlikleri yazmaya calısıyorum.öncelikle tebrik ederim…

    koşu dışında antreman için oryantiring ve geocaching’de oldukça ilginc olabilir. Koşu ve zaman oldğundan aslında oryantiring daha uygun olur diye düşünüyorum. Geocaching’de zaman olmadığından kendini zorlamana gerek olmuyor…

    Eğer ilgin olur da farklı etkinlikler hakkında bilgi vermek istersen vs. Blogumda konuk yazar bolumunde her zaman yazı yazabilirsin. bu sayede koşma hakkında bilgi vermiş ayrıca kendi blogun icin de kucuk de olsa bir link paylaşımı yapmış olursun…

    iyi antremanlar selamlar
    http://www.omactivities.com

    YanıtlaSil